Viktiga Händelser

i mitt liv.

Har legat här och tänkt lite djupa tankar ett tag. Att allt man gör har jättestor roll i vad som händer i framtiden. De största valen jag har gjort i mitt liv har präglat så otroligt mycket. Så här presenterar jag dem.

Färgade håret blont.
Vissa kan tro att de bara är en klycha, att man har det roligare som blond. Men det skulle faktiskt kunna stämma, iallafall i mitt fall. Det kan även vara för att jag trivdes bättre med håret ljust, att jag trivdes mer med vem jag var. Så fort jag färgat mitt hår blont fick jag nämnligen något som folk kallar för självförtroende. Jag var inte längre den lilla tysta saken som satt längst bak i klassrummet med sandra och Jacqueline och viskade.

Mitt liv började efter min första blekning av håret, i 9an. Ganska deprimerande kan tyckas, men jag fick massor med kompisar och jag slapp sitta ensam hemma på helgerna/ mysa med Sandra. Inte för att jag har något emot sånt. Men det kan faktiskt vara lite kul att göra annat också.

Med nytt självförtroede kom även killar. Och det är något som jag måste erkänna är en väldigt viktig dela av mitt liv idag.

THG
Mitt självklara val av gymnasium visade sig vara en riktig nitlott. En tråkig skola, med dåliga lärare, som efter ett år bara hade lyckats få mig att tappa helt lusten på allt som kan kallas skola.

Det enda jag fick med mig ifrån mitt år på thorlidsplan var en underbar pojkvän, en vän som svek mig, en skitsnygg handbollskille som dissade mig så fort han skaffade tjej och en hel hop med dryga personers msn. Med ett undantag alltså, inte mycket att ha.

Hässelby gymnasium
Rätt mycket bättre saker än vad thorild hade att erbjuda. Den här skolan har, inte bara gett mig tillbaka min "studiesugenhet", utan även gett mig helt underbara människor. Sånt folk som det känns att man kommer ha kvar även efter att man har slutat. Sånt folk som får mig att glömma bort mina dagar som jag spenderade sittandes, ensam gloendes på Ante.

Tyvärr var dock denna skola andledningen till att jag och någon som jag trodde var min bästa vän slutade prata med varandra. Hade jag inte valt den här skolan skulle jag aldrig ha pratat med någon som såg till att förstöra allt som jag trodde var min värld ett tag. Hur underbar han än kan vara ibland kommer jag aldrig fölåta mig själv för att jag lät Jasmine ge honom min msn-adress


Nu har jag somnat. Bara mina fingrar som fortfarande är vakna och skriver. Men dom hade faktiskt tänkt att pubicera det här och sen stänga ihop laptopen och gå ner för att borsta tänderna.

Kommentarer
Postat av: sanne

hahahah fick du självförtroede av att bleka håret?

2008-12-09 @ 17:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0