Filmen Som Fick Mig Tårögd

Idag på religionen såg vi bland de värsta dokumentärerna jag någonsin sett.

Den handlade om hur man i Indien inte vil ha flickebarn, och att nyblivna föräldrar mördar sina nyfödda döttrar. Detta för att det är mycket dyrare att ha döttrar- eftersom att det kostar pengar att få de bortgifta.

Fy fan säger jag bara. Och filmen slutade men att filma en kvinna som hade blivit påtänd (haha, inte hög utan han hade satt eld på henne) av sin man. För att den där hemgiften var för liten.

Varje år görs det ca en miljon aborter- då föräldrarna har sett att det skulle bli döttrar på ultraljudet. Det kommer ju bli inavel i Idien om de slutar föda flickor helt och hållet. Det sorgligaste med det hela är flickorna som föds och blir behandlade som skit, och oftast helt ignorerade när de får en bror.
 
Indiska flickor som enligt mig är de vackraste människorna som finns- hur kan de vara oönskade?

Kommentarer
Postat av: roland söderort

"Indiska flickor som enligt mig är de vackraste folkslaget som finns"



Nej, du är vackrast karisma

2008-10-02 @ 18:04:42
Postat av: jasmine

taack jag tar det som en komplimang till mig oxå ;)

mm jag hatade den filmen, jag kunde inte titta klart på den.

Och sen gick jag tillbaka och pratade med Inger när filmen var klar och försökte förklara och trodde hon skulle ha något medlidande men hon var ganska melankolen...

2008-10-02 @ 19:19:55
URL: http://jasmineaxelson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men shit lägg ner va, nordiska kvinnor är dom vackraste på denna jord

2008-10-02 @ 20:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0