Sagan Om Snögubben Som Inte Trivdes I Frysen

Runt den 22 januari 2008 i spånga började snön att smälta, jag som hade byggt en sån fin snögubbe som jag hade satt på en av stolparna! Den började liksom allt annat i hela sverige förvinna, så då tänkte jag rädda honom ifrån det elaka vädret.

Ner i frysboxen hamnade han, där han gömde sig bakom Gorbys piroger.

Så här lycklig såg han ut då.

Men när pirogerna började ta slut och byttes ut mot andra än hans ursprungliga vänner blev snöis ledsnare och ledsnare. Han slutade äta och krympte för varje dag.

Nu, nästan ett år senare, finns det inte många av de som umgicks med honom som känner igen snöis, hans gamla personlighet är näst intill borta och han är knappt kall längre.

Det enda som skulle kunna rädda snöis i detta läge är en ny vinter, då han kan äta upp sig lite och sättas ut på sin ursprungliga grindstolpe, få nya ögon och träffa folk som är som han.

Jag varnar känsliga läsare för obehaglig bild.

Snöis idag. I våran fina avfrostade frys haha

Kommentarer
Postat av: furiaceca

åh vi startar en fond för honom !

2008-09-27 @ 21:12:04
URL: http://jasmineaxelson.blogg.se/
Postat av: QUEENIE

DU ÄR SÅ MOBBADD!!!!!!!!



iofs. jag skulle också blivit jätte glad om det var jag som gömde mig bakom Gorbys piroger.

:D YUUMIEE!!

2008-09-28 @ 19:09:29
URL: http://queenieocampo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0