Jag Orkar Inte

Man får inte visa vem man är, man ska dölja sig bakom något och låtsas tycka som alla andra, detta ska även göras utan att visa hud, utan att visa någon som helst utmanande gest. Man får inte heller ha någon bakgrund, man ska inte ha haft sex, aldrig ha älskat någon annan, aldrig ha blivit sviken av någon annan, aldrig ha hatat någon. Man får inte prata med andra, man får inte byta nummer med pojkar och man får inte dömma folk.

Man får inte använda fula uttryck, man får inte rapa, man får inte kolla på folk på stan och man får inte vara avundsjuk. Man får inte driva och skryta, man får heller inte bjuda på sig själv mer än till en viss gräns. 

Och sen är det meningen att man ska vara glad ändå?

Vet inte hur det gick till, men någon skriver alltid sanningen.

Kommentarer
Postat av: Roland Söderort

ROLAND SÖDERORTS ÅRSLISTA 2008



Årets...

Pudding: Lindsey Lohan

Krog: gröne jägarn

Ligg: Lena Handén(?)

Öl: Sofiero

Aperitif: Kir

Grupp: Åkersberga city rockers

Hjälpte det?: Valium

Blogg: Karismas.blogg.se

Schlager party: Hos monster martin

Band 1: The though alliance

Band 2: Hunted Hedgehogs

Låt 1: Amy Diamond - Thank you

Låt 2: London Beat - I've been thinking about you.

Låt 3: The though allaince - First class riot.

Folkligaste programmen: Schlagerfestivalen/Dansbandskampen.

Sjukaste resan 1: EM-resan

Sjukaste resan 2: Alla andra resor.

Flest nobbar 2008: Magaluf

Tyngsta staden: Prag

Bästa gatan: Ve Smeckach, Prag.

Obehagligaste:Hjärtmuskelinflammationen,sjukskriven 2 månader.

Radioprogramm 1: Jonas & Lillemor Vinyl 107.1

Radioprogram 2: Relationsrådet, P3.

Uppgjorda tävling: Danstävlingen i lokalen i Aug.

Grät inombords: Susanna Kallurs rivning i OS :(

Protest: Ara Abrihamians kast av medaljen i OS

Lojalaste: Roland Söderort

Område: Söderort

Spel: Keno

Bokklubb: SMB

Hemsida 1: Spankwire.com

Hemsida 2: Redtube.com

Kassabiträde 1: Okänd, Cafe Plaza, Hageby centrum.

Kassabiträde 2: My, Rusta i Länna.

Kassabiträde 3: Linda Johansson, Jönköping(?)

Maträtt: Kalvsylta,stekt potatis, stekt ägg, rödbeter och mjölk.

Konsert: John Fogerthy, 9 Maj i Hovet.

Serie: Family Guy

MILF: Lynn Away

Hjältar: Stockholm Entreprenad

Psykfall: Parick Bateman

Bästa kvällarna: Kareoke på jägarn.

Nackskott 1: Pedro, Magaluf.

Nackskott 2: Guardia civil mallorca fy fan

Citat 1: "Gröne jägarns kareoke kvällar är fan det bästa som hänt mig." - Jesper

Citat 2: "How did I escape? With difficulty. How did I plan this moment? With pleasure." - Greven av Monte Cristo

Största misstag: Sumpade en andra chans på en person som jag var totalt dödsförälskad i, en som jag fortfarande älskar fast inte på samma "sätt" som förr.

Bil: Silvrig SAAB 93 2008.

Dynamiken fyller mitt sinne en skön eufori det är här jag känner mig hemma det är här jag känner mig fri: Gullmarsplan



Tack för ordet.



Lev väl.



Roland Söderort

2009-01-11 @ 21:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0